Aydın'ın Çine ilçesinde 141 yıl önce yapılması planlanan ancak bir türlü hayata geçirilemeyen Çine Barajı, Avrupa'daki en yüksek gövde yapısıyla su tutmaya başlayacak.
Bölge çiftçisi için hayati önem taşıyan ve ilk olarak 141 yıl önce Aydın Vilayeti Umumi Meclisi tarafından İstanbul'daki Hükümete yapılması içi youtuber n teklif götürülen baraj yapımı aradan geçen süre içinde yılan hikayesine döndü.
Aydın Vilayeti Umumi Meclisi'nin, Padişah Sultan Abdülaziz'e gönderdiği 12 Şubat 1869 tarih ve 201 sayılı yazıda, Çine nehrine bent yapılıp, ark açılması ile bölgedeki arazilerin sulanacağı ve elde edilecek ürünlerle halka ve hazineye gelir sağlanacağı belirtilerek, mühendislerin keşif yapıp ne kadar masraf gerektiğinin hesaplanması istenildi.
"Sıra gelince yapılır"
Sultan Abdülaziz'in bu talebe ''Sırası gelince yapılır'' yanıtını verdiği öne sürülürken, Çine nehrine baraj yapım hayali yüz yıldan bu yana hayallerdeki tazeliğini korudu.
Çine Barajı'nın yapılması için hazırlanan projeye yönelik ilk ihale 15 Haziran 1990'da yapılırken, müteahhidin işi bırakması üzerine 3 Aralık 1993'te ikinci kez ihaleye çıkıldı. İkinci ihaleyi alan firmanın da işi bırakması nedeniyle 27 Eylül 1995'te üçüncü kez ihale edilen barajın inşaatına 4 Aralık 1995'te başlandı. Ancak ödenek yetersizliği nedeniyle 2004'e kadar barajın ancak yüzde 30'u tamamlanabildi.
Gövde inşaatına 1 Ekim 2004'te başlanan Çine Barajı'na 2002'ye kadar olan hükümetler döneminde toplam 104 milyon 515 bin 615 lira ödenek aktarılırken, 2003 ile 2010 yılları arasında, AK Parti Hükümeti tarafından toplam 669 milyon 527 lira ödenek sağlandı.
Kategori : GÜNCEL